Börskrisen startar

Jag satt här hemma och såg över min ekonomi och insåg att detta ser inte bra ut helt enkelt. Dessutom är det ju börskris! Alldeles för mycket onödiga utgifter som jag har varje månad och det håller inte när jag har som mål att spara pengar.
Därför har jag tänkt att göra en rolig sak denna månaden, fr o m imorgon 30 september fram till 25 oktober så ska jag försöka leva på så lite som möjligt.

Här är förutsättningarna:
- Jag bor hemma hos mina föräldrar ute på landet så därför krävs det att jag har busskort och det kostar 570 kr varje månad.
- Jag har en mobilräkning på i snitt 600 kr varje månad.
Dessa två poster är så kallade fasta och kan inte tas bort och det är inte dessa jag vill få bort utan det är mina rörliga som är helt onödiga ibland.
- Jag startar med en budget på 500 kr för denna månaden och ska nu under denna period redovisa allt jag köper för dessa 500 kr. Då menar jag verkligen allt ska redovisas.

Såhär kommer det alltså att se ut:
600 + 570 + 500 = 1670 kr för denna period ska jag klara mig på.

Saker som inte räknas in i utgifter
- Mat som jag äter hemma som alltså familjen har köpt.
- Andra utgifter som el etc eftersom att det ingår i boendet som är gratis i och med att jag bor hemma.

Kommer jag överleva denna månad?!



Detta går verkligen inte ut på att bli snål utan bara att försöka tajta till utgifter som en rolig grej så uppfatta mig inte som snål nu utan det är en utmaning!





Postat av: Ida Björck

svar: tack :)

DATUM: 2008-09-29 | TID: 21:32:50
HEMSIDA: http://idahbjork.blogg.se/
Postat av: LOVISA

Haha, ja, det är lite skoj :)

Allt bra med mig, hur är det själv?

DATUM: 2008-09-29 | TID: 22:00:23
HEMSIDA: http://onemoretry.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0