Osocialt att bo i skogen?

Jag har lite av ett problem just nu. Börjar få någon slags åldersnoja. Inte det att jag börjar bli gammal och skraltig. Utan mer att jag står stilla och stampar på samma ställe utan att någonting händer. Medens alla andra flyttar hemifrån så flyttar jag med mina föräldrar ut på landet. Så långt ifrån allt som det bara går att komma. Väldigt skönt skulle jag säga men det säger inte många jag pratat med. De flesta är överens om att jag borde flytta, eller undrar mer över när jag kommer flytta. Sanningen är den att jag trivs bra här ut men det är några problem som är ganska stora problem. Det är omöjligt att vara spontansocial. Med detta menar jag att det inte är lätt att på torsdagen komma på att imorgon ska jag gå ut och ta några öl med en polare och vara lite social. Det kräver sin lilla planering med bussar och allt. Om man inte är sugen på lättöl dvs. Detta kanske inte är så stort problem om man ser till studierna men det finns ett till problem. Man blir för hemma kär. Så fort man slutat skyndar man iväg till bussen för att åka hem. Inte en tanke på att ta en senare buss för att vara lite social med någon klasskamrat. Nej, inte här inte. Nu ska jag hem och det ska jag nu! Kanske är att jag är lite osocial av mig kan man tycka. Men ni som känner mig vet ju att jag inte är det heller! Det bästa jag vet är att umgås med folk, då mår jag som bäst! Vilket är naturligt för de flesta människor, vi trivs i ett gott sällskap. Vem gör inte det? Samtidigt som jag blir lat och vill åka hem så medför det också att jag inte riktigt kommer in i de olika grupperna jag är med i. Jag hamnar på min kant liksom.


Detta får man väl ändra på. Jag ska absolut inte säga att jag vantrivs i min livssituation utan tvärtom mår jag riktigt bra men är rastlös. Vad ska jag hitta på?! Jag vill ha någonting att göra om dagarna, inte bara sitta hemma och slö. Jag får verkligen ändra på detta NU! Så säger jag rätt ofta men sedan händer ingenting... Hur gör man egentligen för att gå vidare från detta stadium som jag befinner mig i just nu?

Hemma trivs jag bästa faktiskt! Som många artister och andra kreativa brukar säga "Här kan jag hitta inspiration till att skapa". Det kanske inte stämmer på mig just men hemma är bäst sedan om något år får man väl kanske flytta men det får man ta då!





Postat av: Bella

Vad bra. var den som väntat?

DATUM: 2008-11-19 | TID: 18:32:16
HEMSIDA: http://bellablogg.se
Postat av: Natalie

Svar: Ja, jag hoppas på att kunna sy mammas julklapp (eller, födelsedagspresent, visst.. hon fyller nästa helg) i helgen! Det blir nog bra det :)



Idag har jag haft det rätt.. Tråkigt. Åkte till skolan för att ha en skoldag mellan 8:30 och 14:15, men alla lektioner var inställda förutom en 50 minuters matte, kuul.. Hade dessutom en tid klockan 15 i stan att passa, så jag kunde inte åka hem heller. Men det blev att spela lite bas, trummor, gitarr och rita lite, haha! Hur har du själv haft det då?

DATUM: 2008-11-19 | TID: 19:31:46
HEMSIDA: http://freakindoktorer.blogg.se/
Postat av: Bella

okeej aa det förstår jag :) haha! Kul att skicka till alla bloggläsare. Idag har jag jobbat och varit i skolan ;) Själv?

DATUM: 2008-11-19 | TID: 20:05:00
HEMSIDA: http://bellablogg.se
Postat av: Bella

ta en bild på dig och tidningen och skicka till mig om du vill :)

DATUM: 2008-11-19 | TID: 20:07:27
HEMSIDA: http://bellablogg.se
Postat av: Mikaela

Om du vill ha något att göra så kan du få komma och ha styrkepass med mitt lag :D

DATUM: 2008-11-19 | TID: 20:22:02

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0