Facebook

God morgon!
Har precis stigit upp sitter och lyssnar på Morgonpasset vilket jag gör varje vardags morgon. Är ledig idag, men här ligger man inte och sover hela dagarna. Det handlar om att ta vara på varje stund som jag har till att plugga ekonomi. Så idag ska jag in till stan och plugga tillsammans med kusin Mikaela. Vi får se vad vi kommer gå igenom en dag som denna, känns som att det bara är bra att vi kommer igång helt enkelt. Sedan kan man ju börja läsa lite mer själv.

Igår i skolan hade vi en lite diskussion angående Facebook och att det är beroende framkallande. Det är så sant! Folk säger att det ska vara effektivt att bestämma träff med folk via facebook, men jag kan inte hålla med om detta. Har nu i 4 dagar försökt få tag på D som jag inte träffat på år och dar. Vi är inte världens bästa på att klaffa i kommunikation. Först är en inne och skriver "Imorgon kan vi ses". Sedan kommer nästa person in någon timme på kvällen och upptäcker att nu är det försent och skriver "Imorgon kan vi ses" Så går det runt, haha! Det tycker jag är ironi och jag ska vara tydlig med att jag inte vill skylla på D för att hon är slarvig ut det är lika mycket mitt fel! Gäller ju att vara övertydlig så att det inte blir några missförstånd. Det vill jag inte råka ut för igen!!

Jag är inte direkt någon facebookare men jag kanske kommer att bli. Jag fattar inte vad man ska pyssla med där inne. Kanske är jag lite efterbliven däremot tror jag att om jag skulle lära mig facebook så skulle det bli beroende. Så jag får hålla mig borta! Är det någon av mina läsare som ständigt bara MÅSTE logga in och håll koll?


Här har vi en som klarar sig utan facebook, men gör du det?




Postat av: Emma

Neej, jag fattar inte heller vad charmen med Facebook är. Det kanske beror på att jag inte har någon själv, vem vet! Haha! Keep up the good work. Gillar din blogg :)

DATUM: 2008-11-06 | TID: 23:40:28
HEMSIDA: http://sofiaemma.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Har du fått tag på "D"???? hehe

DATUM: 2008-11-07 | TID: 02:46:48
HEMSIDA: http://yvonneolofsson.blogspot.com/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0