De 20 första går in gratis!

Fredags musiklista

Tema nostalgi och lågstadiedisco.



1. E-type - This is the way


2. Boomfunk MC's - Freestyler


3. 666 - Paradox



4. Markoolio - Millenium 2

Alla minns vi de glada låg- och mellanstadie disco som man fick gå på när man var lite. Jag och mitt "gäng" hängde alltid på rambodalsskolan. För att komma in gratis så var men där tidigt, minst 1 timme innan eftersom att de 20 första gick in gratis. En utav mina vänner hade med sig en kam för att fixa håret en sista gången eller innan han skulle dansa med skolans sötaste flicka. En annan av mina vänner hade som vana att alltid ha med sig en Kalle Anka tidning nått var man ju tvungen att göra i väntan på att få komma in. Jag minns att en gång gick vi dit och då var det så fruktansvärt tråkigt så en av oss somnade mot högtalaren. Då är man trött. När jag var liten var jag inte som alla andra utan jag drack inte läsk och åt inte chips. Så istället för att spara pengarna jag fått av mamma och pappa så köpte jag åt tjejer som jag kände och bjöd dom. Jag var redan då oerhört givmild av mig och generös. Detta med att jag inte drack läsk fick jag höra ofta, ofta. Det var som ett steg in i vuxenvärlden när jag lärde mig dricka läsk precis som steget för många är med kaffe, för mig var det läsk. Visst minns ni väl också dessa tillfällen på fritidsgården? Låt oss tillsammans lyssna på dessa låtar och minnas.

En liten kommentar till sista låten, den var jag med på Små Stjärnorna som fritidsgården, hur gick det? Jag slutade tvåa och blev känd på skolan och runt om i området. Det var tider det!




Postat av: Anna

åh jag minns också dem discona :p Nostalagi!

DATUM: 2008-11-07 | TID: 19:43:57
HEMSIDA: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: JOANNA

hoppas ud haft en trevlig dag!:)

DATUM: 2008-11-07 | TID: 21:43:59
HEMSIDA: http://byjoanna.blogg.se/
Postat av: Mikaelaa

haha jag minns :P

DATUM: 2008-11-08 | TID: 00:49:39
Postat av: Victoria

yeah! Jag drack inte heller läsk när jag var liten, fatta vilket problem på Bowlingkalas i Vilbergen

DATUM: 2008-11-09 | TID: 12:25:33

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0