Nordea köper upp globen

Sitter i skolan och slår lite på alla möjliga databaser i mitt jakt på att finna svaret på en fråga. När försvinner trovärdigheten för sporten med all sponsring som sker idag? Ni kanske inte förstår min frågeställning men det jag frågar mig är när vi tappar den kultur och tradition som har funnits i en klubb. Finner till min stora förvåning att Swedbank har köpt rättigheterna till arenanamnet på 4 olika arenor. Det är Malmös nya fotbollsarena som ska ha namnet Swedbank Stadion, det är Västerås nya fotbollsarena som ska ha namnet Swedbank Arena. Som redan MODO hockeys hemmaplan heter uppe i Örnsköldsvik. Inte nog med det, Sveriges nya nationalarena ska ha namnet. Ni kan ju gissa vad namnet ska vara? Självfallet föll man för Swedbank Arena. 4 arenor och 1 företag, tappar man inte trovärdigheten?
Jag är inte rätt man att svara på detta men konstigt låter det. Men billigt är det inte heller utan man har valt att satsar 153 miljoner på att namnsätta arenor.
Undra vilken som blir nästa arena att få namnet?

Vi i Norrköping går väl också lite i väntans tider. Dels har vi en multihall som har fått namnet Stadium Arena som invigs nu till helgen, jag kommer självklart vara där. Idrottsparken genomgår också en total makeover. Frågan är vad kommer den ha för namn efter bygget? Jag hoppas iallafall inte på Swedbank Arena. Då tappar det traditionen. Men hur många arenor finns det i Sverige som har sitt ursprungsnamn. Jag kommer på en nu på rakarm, Olympia i Helsingborg. Där finns hjärtat kvar.

Eller kan man säga så, hjärtat finns ju alltid kvar i klubben men tycker supportrarna att klubben säljer sig? Svår fråga men det finns säkerligen tusentals svar. Ska vi ta någon folkkär arena som många känner till som Globen Arena. Den skulle vi ju faktiskt kunna sälja ut. Varför inte gå med i konkurrens med Swedbank och försök att få Nordea som huvudsponsor. Det skulle bli en intressant match att följa nu i finanskrisen.


Nordea vill vara med i matchen precis som Swedbank.




Postat av: Ida Björck

ja klart det är :) men det känns lite ovant, eller hur man ska säga det

DATUM: 2008-12-02 | TID: 16:05:23
HEMSIDA: http://idahbjork.blogg.se/
Postat av: anna

0-0 var väl ändå inte bra? de borde verkligen fått in den där bollen, dåligt tycker jag. visst, de leder med ett poäng, men de har sabbat två grymma chanser att rycka med flera poäng.

DATUM: 2008-12-02 | TID: 16:40:27
HEMSIDA: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Camilla

Om du vill så får du jättegärna spana in min och Lisas dubbelblogg och säga vad du tycker! Hare bäst!

DATUM: 2008-12-02 | TID: 19:59:09
HEMSIDA: http://dubbelbloggen.blogg.se/
Postat av: Kalle

är inte swedbank redan färdiga för en konkurs egentligen?

kanske blir lite mycket idrottsbank till slut..!!?

DATUM: 2008-12-02 | TID: 20:23:15
HEMSIDA: http://elviskalmar.blogg.se/
Postat av: pelle

Det går guld, jag har skrivit två sidor och anisa är väl upp i en två tror jag också? För er då?

DATUM: 2008-12-02 | TID: 20:39:39
HEMSIDA: http://pellespersonliga.se
Postat av: Nina

vad roligt! :)



jag ska inte göra ett skit :D



kram

DATUM: 2008-12-02 | TID: 20:53:00
HEMSIDA: http://totalflopp.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0